09 joulukuuta, 2018

Tuhkimo

Seuraava kirjahyllyn (banaanilaatikon) aarre. 




Tähän kuvassa näkyvään Tuhkimo- satukirjaan liittyy sellainen tarina, että minulla/meillä oli juuri tuo kirja, kun olin alle kouluikäinen. Lisäksi minulla on mielikuva, että suutuin jostain ja revin sen. Tuo kirja on siis ohut, eikä sivuja ole paljoa. No, kirja oli jäänyt silti mieleeni hyvin ja Helsingissä käydessä kerran käytiin VR:n makasiineilla kirpputorilla. Sieltä löysin tämän kirjan! Ja tietysti ostin sen heti itselleni! 

Itse tarinaa en tässä jaksa kerrata, sen aika varmasti kaikki tuntevat. Kirjassa on hauskaa se, että tekstitys on isoilla kirjaimilla. Nykyään sanottaisiin, että Caps Lock päällä kirjoitettu. Kirja on myös todella tiivistetty versio Tuhkimo- sadusta. Kuvat ovat kivalla tyylillä tehty, kuten kansikuvasta voi päätellä. Tästäki sadusta pidin ja tätä oli kivaa lukea silloin, kun opin 5-vuotiaana lukemaan.

4 kommenttia:

  1. Näyttääpä tutulta tuo kansi. Voi olla, että olen tuota itsekin lapsena tavannut juuri lukemaan opittuani. Pupu Tupunat olivat minun lemppareita oppiessani lukemaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pupu Tupunat ja Miinat ja Manut oli suosiossa täälläkin! :D

      Poista