19 maaliskuuta, 2018

Erityisherkkä ihminen

Elaine N. Aronin Eritysiherkkä ihminen oli mulle tajunnan räjäyttävä lukukokemus.




Ensinnäkin se, että kirjan erityisherkkyyden testistä sain pisteet 20/23. Toisekseen se, että mitä pitemmälle kirjaa luin, sitä enemmän löysin sieltä itseäni ja myös rupesin ymmärtämään itseäni. En oo koskaan aikaisemmin tajunnut kokemuksiani ja tuntemuksiani katsoa kunnolla tältä kantilta. Olenkin erityisherkkä enkä tyhmä tai liikaa ajatteleva ja liikaa tunteva. Mun hermosto on herkästi reagoiva, eikä se ookaan mikään vika mussa. Se onkin vain ominaisuus, piirre, jonka kanssa voi aivan hyvin elää hyvää elämää. Pitää pitää vain huoli siitä, että saa tarpeeksi levätä ja tarpeeksi rauhaa ja hiljaisuutta.

Kirja on tietokirja ja selkeästi asia esitetty. Tykkään kun asioita selventämässä käytettiin ihmisten kokemuksia. Ne tulee ainakin minulle sillon paremmin ymmärrettäviksi. Muuta tästä kirjasta en sitten osaakaan sanoa. Kai se pitää jokaisen lukea ja ymmärtää tää asia.

2 kommenttia:

  1. Luin kirjan, koska itsellä on erityisherkän piirteitä esim. erityisherkkä kuulo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää sain vasta nyt luettua, vaikka oon jo jonku vuoden tienny, että oon erityisherkkä monin tavoin.

      Poista