30 marraskuuta, 2023

Finlandia-haasteen loppusaldo minulla

Jokken kirjanurkassa julistettiin Finlandia-haaste viime vuonna ja päätin osallistua, koska en ollut lukenut ainuttakaan kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon saanutta kirjaa. Laajensin omaa haastettani koskemaan myös muita Finlandia-palkintoja. Aika hyvin sain luettua ja olen siihen oikein tyytyväinen! Uskon, että tulen jatkossakin lukemaan Finlandia-palkittuja kirjoja joka palkintoluokasta.



Mitä Finlandia-palkittuja kirjoja luin?
(suluissa palkintovuosi)


Kaunokirjallisuuden Finlandia:

Tietokirjallisuuden Finlandia:

Lasten- ja nuortenkirjallisuuden Finlandia:

Sarjakuva-Finlandia:


Nämät luin vuoden aikana. Nauratti, ku pääsin lisäämään listaan myös Sarvijumalan. Eilen kun julkaistiin uudet Finlandia-voittajat ja luin Sarvijumalan elokuussa.

5 kommenttia:

  1. Hyvä saldo! Minulla jumittaa haaste. Olen siis jo ennen Jokkea haastanut itseni lukemaan kaikki romaanit, jotka on palkittu Finlandialla.

    VastaaPoista
  2. Hyvä saldo. Luin taannoin itsekin tuon Yhden lapsen kansa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta! Se innosti tarttumaan näihin kaikkiin.

      Poista
  3. Ehkä ainoa minun lukemani Finlandia-palkittu kirja ainakaan aikuisten romaaneista on Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät (palkittu vuonna 2014), mutta siitä tykkäsin kovasti. Nopeasti etenevä juoni, pohdintaa, jännitystä, eläinoikeusteema, ihmissuhteita.

    VastaaPoista