28 lokakuuta, 2019

Känner du Pippi Långstrump?

Tää on eka kirja, jonka luin ruotsiksi! Oon kuulkaa ylpeä itsestäni! Ihan ku oisin saavuttanu mahdottoman! 




Tässä kirjassa käydään aika ylimalkaisesti ja lyhyesti Pepin meininkejä läpi: lättykestit ja synttärit ja vähän sirkusta. Kuvitus on tuota tuttua Ingrid Nymanin käsialaa, mihin ainakin itse olen tottunut Peppi-kirjoissa. Oli just sopivan lyhyt mulle, että sain ruotsinkielisen kirjallisuuden uran itselläni aukenemaan. Eiköhän se tästä myös urkene! Mulla on kaks lasten/nuortenkirjaa oottamassa hyllyssä, että jatkan ruotsinkielen harjoituksiani.

Mua kiinnostais tietää, että luetteko te ruotsiksi kirjoja? Ja ylipäätään minkä verran ja millä kaikilla kielillä suomen lisäksi luette kirjoja? Itellä on englanti nyt sen verran hallussa, että kirjoja pystyy hyvin lukemaan. Ruotsi on työn alla. Sitten kun ruotsikin alka sujumaan, niin aion saksankin ottaa haltuuni. Ja kunhan nää jo koulussa oppimani kielet on hallussa ni sitte voin harkita jotain uutta kieltä.

Hei ja saa vinkata esim. instagrammista ruotsin- ja saksankielisiä kirjatilejä.

Ps: Tää mun kirjablogi täytti toissapäivänä neljä vuotta! Wau! Onnea minulle ja onnea Kirjaimille!

3 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Tulen näin jälkikäteen onnittelemaan nelivuotiasta! Hieno saavutus! Oma blogini on ihan vasta aloitettu, mutta bloggaus tuntuu kyllä kivalta harrastukselta.

    Onnittelut myös ekasta ruotsalaisesta kirjasta! Tykkään itse myös kielistä, ja on hienoa kun tajuaa jotain kieltä jota ei ole ennen ymmärtänyt. Siitä se lähtee, että alkaa vain lukea, niin sanavarasto laajenee samalla, ja tutuista kirjoista ja/tai lastenkirjoista on hyvä aloittaa. Itse minusta on kiva lukea alkuvaiheessa myös lehtiä, koska kuvat keventävät lukemista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnittelut siis ekasta ruotsinkielisestä kirjasta :).

      Olen lukenut kieliä opiskellessa myös kirjaston helppolukuisia kirjoja, jotka ovat lyhyempiä ja niissä on helpompi sanasto kuin alkuteoksissa.

      Poista