09 joulukuuta, 2019

Syvälle ulottuvat juuret

Mää oon tänä vuonna lukenu jotenkin erityisen paljon päräyttäviä ja täräyttäviä kirjoja. Siltä ainakin tuntuu. Burke Harrisin Syvälle ulottuvat juuret oli myös tälläinen wau- efektin aiheuttanut kirja.




Tein ton testin, mikä kirjassa on ja mun pisteet oli siinä 8/10. Auts. Tuon testin tulos ja kirjan lukeminen kyllä avas mun silmiä lisää ja paljon. Lukemisen myötä sain myös paljon lisää ymmärrystä itteeni kohtaan ja siihen, että miksi toimin joissain tilanteissa tietyin tavoin jne. 


Tää kuva ei näköjään oo parasta laatua. Pahoittelen.


Sitä en ollut jostain syystä aiemmin oikein kunnolla tajunnut, että lapsuuden traumat oikeasti vaikuttaa myös fyysiseen terveyteen ja altistaa fyysisille sairauksille. Kirjassa mainittiin, että esimerkiksi astma on sellainen sairaus, jota traumatisoituneilla on paljon. Minulla on astma. Monia vaivaa myös verenpainetauti, erilaiset suolisto-ongelmat ja kivut. Minulla on nekin kaikki. 

Tääki kirja on sellainen, että tätä jäi makustelemaan ja miettimään. Tän haluan lukea uudelleen. Lisäksi toivoisin erittäin paljon, että Suomessaki otettais tää ace-piste-systeemi käyttöön ja huomioitais se terveydenhuollossa. Siitä ois paljon apua ja se pitkällä tähtäimellä parantais pisteensaajien elämää ja vähentäis myös terveydenhuollon kuluja, ku ongelmat hoidettaisiin heti alussa, eikä ne pääsis pahenemaan, jolloin ei ookaan enää niin helppo hoitaa niitä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti