17 huhtikuuta, 2024

TJ Klune: Ravensong & Elina Pitkäkangas: Sang

 Ahmittavia fantasiakirjoja on ollut liikkeellä nyt mukavasti. Ihanaa, kun kirja vie niin mennessään, että vaan ahmii sitä eteenpäin!


TJ Klune: Ravensong

Ai että. Oon rakastunut tähän kirjasarjaan ja en oikeasti kunnolla edes tiedä, että miksi!? Joku tässä houkuttaa ja koukuttaa mua. Paprun kanssa luin tätä sarjan toista osaa ja Papru ei tykänny. Minä taas olin ihan myyty. Myönnän auliisti ne negat tässä: nää miehet on kaikki niin samankaltaisia, kiroavat, mutisevat räävittömiä, tunnetaidot pakkasen puolella hyvin usein, jääräpäisiä jne jne. Nuo jutut ärsyttää mua välillä aika paljonkin ja huokailen niille. Sitten taas tää ihmissusipuoli tässä. Ai että. Ja romantiikka. Oe voe. Ja juoni, joka menee omia reittejään. Nam nam. Mua tympäsee myös se, että tässä on niin vähän naisia. Tässä kirjan kokoonpanossa on 10 miestä ja 2 naista. Ja nää on se päähenkilöpiiri. Ihan perseestä. Ja silti mää luen tätä sarjaa ahneesti. Kaipa tää on niin ihanaa aivojen narikointia. 
My guilty pleasure. 😂



Elina Pitkäkangas: Sang

Spefilukupiirin kanssa luettiin tämä ja tää oli kyllä niin koukuttava. Päähenkilö on Dawei, 16-vuotias nuorukainen, joka asuu veljensä kanssa orpokodissa. Kansalaisvelan maksu painaa niskassa ja se johtaakin sitten kirjan tapahtumaketjuun, kun rahaa pitää saada, ettei joudu Narakaan. Kirjassa on väkivaltaisia tapahtumia ja piti parissa kohtaa sulkea silmät hetkeksi. Daweihin kiinnyin äkkiä ja seurasin hänen matkaansa ahmien ja hänen puolestaan hetkittäin pelätenkin. En osaa kertoa mitään kummempaa tästä kirjasta, ku tuntuu, että spoilaan sitten kaiken. Tää kirja on 5/5 ja en malta odottaa, että jatko-osa Naraka ilmestyy ihan just.

2 kommenttia:

  1. Tuo Sang vähän kiinnostaisi. En yleensä lue mitään Kiinaan liittyvää, niin tuo kirja voisi olla uusi kokemus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sang oli kyllä niin hyvä, että voin lämpimästi suositella! <3

      Poista