05 kesäkuuta, 2018

Kuolema peittää jäljet

No nyt! Peter James pisti kovan kirjoittaissaan kirjansa Kuolema peittää jäljet!




Ronnie Wilson on New Yorkissa ja menossa aamuiseen bisnesneuvotteluun World Trade Centeriin. Se vain, että päivä on 11.9.2001. 

Kuusi vuotta myöhemmin löytyy naisen ruumis viemäristä Brightonista. Roy Grace saa tapauksen tutkittavakseen tiiminsä kanssa. Samaan aikaan löytyy toinen naisen ruumis Australiasta ja sillä näyttää olevan yhteys sekä viemärin ruumiiseen että Ronnie Wilsoniin. Murhien selvittely on monimutkainen, sotkuinen ja yllättäväkin vyyhti.

Minuun teki vaikutuksen se, miten James kuvaa kirjassa WTC:n tapahtumia. Minä ja niin varmasti moni muukin muistaa, missä oli silloin ku kuuli New Yorkin terrori-iskuista. Itse olin tuolloin perhekodissa. Minä tulin silloin koulusta (olin kahdeksannella luokalla). Ihmettelin kun perhekodin työntekijät istuivat vakavina keittiössä ja katsoivat televisiota. Luulin ensin, että he kattovat jotain dokumenttia. Sitten mietin, että en kyllä muista kuulleeni koskaan tuollaisesta tapauksesta, jossa kaksi tornia romahtaa. Työntekijät kertoivat, että tämä on tapahtunut sinä päivänä New Yorkissa. Parhaiten mulla on jääny mieleen ne pilvenpiirtäjistä hypänneet ihmiset. Niitä hyppääjiä oli minun 14-vuotiaana hurja katsella. 

Kirjaan takaisin. Tän kirjan kyllä ahmaisin. Oli niin hyvä ja koukuttava. Ja helkkari, mikä cliff hanger olikaan kirjan lopussa!

Niin ja hei, kertokaa missä ja miten kuulitte WTC:n tapahtumista? Itse muistan myös missä kuulin prinsessa Dianan kuolemasta. Muut tuollaiset isommat tapahtumat ei oo jäänyt sen kummemmin mieleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti