01 elokuuta, 2019

9 lukuvikaani

Kuuntelen kirjapodcastia nimeltä Lukuvika ja sen juttujen innoittamana päätin tehdä julkisen synnintunnustuksen ja kertoa omia lukuvikojani eli paljastaa ne kirjat tai kirjailijat, joita en ole lukenut, vaikka pitäisi ja tai joita en ole lukenut, vaikka tyyliin kaikki muut ovat tai jos joku kirja/kirjailija ei kiinnosta, vaikka pitäisi edes sivistyksen vuoksi.


1. En ole lukenut ainuttakaan Jane Austenin kirjaa.

2. En oo lukenut Waltarin Sinuhe Egyptiläistä.

3. En oo lukenut Väinö Linnan Tuntematonta sotilasta, enkä Täällä Pohjantähden alla- trilogiaa.

4. En oo lukenut yhtään Agatha Christien kirjaa.

5. Sofi Oksasen kirjat ei kiinnosta mua.


Kuva täältä


6. En oo lukenut Raamattua, enkä aiokaan. (Mun täti luki sen 13-vuotiaana. En voi ymmärtää!)

7. Venäläiset klassikot ei kiinnosta mua, nämä Tolstoit ja Dostojevskit yms.

8. R.L.Stinen Goosebumpsit on jääny lukematta kokonaan lapsena.

9. Jos joku kirja tai kirjailija on suuressa suosiossa ja hypessä, niin menetän kiinnostukseni kokonaan häntä kohtaan. Mikä lie asennevamma tämä on? Saatan sitte vuosien päästä todeta, että olipas tää hyvä! :D

10. Onko se lukuvika, ku välillä tuntuu, etten osaa syödä, jos ei oo kirja samalla kädessä?


Mitäs lukuvikoja teillä on? Nyt olis hyvä hetki tunnustaa ja antaa mulle helpotusta. :D


4 kommenttia:

  1. Tämä oli hauska! Minulla on sama “lukuvika” kolmosen suhteen eli Tuntemattoman sotilaan jätin koulussa kesken (selailin vain, se oli pakkolukukirja eikä kiinnostanut minua eikä kiinnosta edelleenkään), Täällä Pohjantähden alla -trilogiaa en ole koskaan edes aloittanut. :D Kasikohta ei sano minulle mitään, täytyy ehkä googlettaa jos jaksan. :P

    En ole lukenut yhtäkään Harry Potter -kirjaa, vaikka “kaikkihan” ne on lukenut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Potterien lukemattomuus on sulla selkeä lukuvika! Määki oon lukenu ne 2-3 kertaa. :D

      Poista
  2. Sofi Oksanen ei kiinnosta minuukaan, enkä ole Pohjantähtiä lukenut myöskään. Noita venäläisiä klassikoita olen yrittänyt, mutta ei hitto niihin pysty. Rikosta ja rangaistusta taisin päästä sivulle 42 asti ennen kuin päätin, että nyt riittää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne vissiin vaatii jonku tietyn mielentilan, että niihin uskaltaa ees koskea. :D Pelottavia opuksia!

      Poista