11 elokuuta, 2018

Ole itsellesi armollinen

Kirja hellittämisestä ja riittävyydestä. Sellainen on Eevi Minkkisen kirja Ole itsellesi armollinen. Armollisuus olisi tarpeen täälläkin.




Tämä kirja on kirjoitettu ihanan sujuvalla tyylillä. Tekstiä oli ilo lukea. Minkkinen kirjoittaa omien kokemustensa pohjalta ja tuo siten painavaankin asiaan valoa.

Kirjassa oli rakenteena se, että oli ensin tekstiä ja luvun lopussa harjoituksia luvun aiheesta. Ne harjoitukset pistivät kyllä miettimään. Tein ne kaikki, kirjoitin ajatukseni ylös vihkoon. Niiden avulla pystyi miettimään omia tunteia, omia ajatuksia ja miten ne ovat syntyneet tietynlaisiksi. Esimerkkejä harjoituksista: tutustu egoosi, rajoihin tutustuminen, minä ja tarpeet, elämisen arvoinen elämä jne. Aiheet olivat välillä haastavia.

Kirja herätti paljon ajatuksia ja tunteita. Tämän kirjan avulla on hyvä aloittaa tutustuminen itseensä lempeästi. Meidän kaikkien, myös minun, olisi hyvä muistaa, että minä olen täysin riittävä tällaisena kuin olen. Mitä paremmin itsensä tuntee, sitä helpompi on itsensä hyväksyä sellaisena kuin on. Suosittelen kyllä kirjaa ihan kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti