06 marraskuuta, 2018

Kuolema kulkee kannoilla

Lisää Roy Gracen tutkimuksia ja elämää! Peter Jamesin dekkareistakin niin tykkään.




Uutena vuotena raiskataan nainen hotellissa. Tapaus muistuttaa todella paljon 10 vuotta sitten seudulla temmeltäneen Kenkämiehen tekoja. Roy Grace tiimeineen pääsee tutkimaan tapausta. Lisää raiskauksia kuitenkin ilmenee ja tutkinta senkun syvenee ja mutkistuu, kunnes juostaan aikaa vastaan.

Kirja oli mielenkiintoinen ja ehkä vähän inhottavakin aiheensa takia. Ainakin minulle henkilökohtaisesti. Oli kuitenkin inhotuksen lisäksi jännää kurkistaa Kenkämiehen pään sisälle ja nähdä, mitä siellä liikkuu. Mukavaa oli myös seurata Royn ja Cleon yhteiseloa ja vauvan odotusta. Onneksi kirjassa loppu hyvin, kaikki hyvin!

Kukaan ei varmasti arvaa, että minulla on jo sarjan seuraava osa hyllyssä odottelemassa lukuvuoroaan?

4 kommenttia:

  1. Tämä Roy Grace -sarja on hyvä, mutta alkoi hieman toistaa itseään (sama kaava kaikissa kirjoissa). Kirjat ovat kyllä kaikki tasaisen hyviä. Pitäisikin taas jatkaa sarjan lukemista (olen 11 lukenut, 14 näyttäisi julkaistun).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotkut sarjat on aina vaan hyviä ja kirjat jaksaa lukea, vaikka ne toistaa ittiään. Toisissa sarjoissa taas kyllästyy siihen toistoon ja sarja jää kesken. Mikähän siinäkin on?

      Poista
    2. Minulla tämän Peterin sarjan kanssa varmaan oli se "ongelma", että luin yhdessä vaiheessa liian monta hänen kirjaansa putkeen (aloitin sarjan lukemisen vasta kun kirjoja oli julkaistu jo useita ja piti "kiriä" kiinni) ja siksi hieman kyllästyin. Nyt kun en ole aikoihin lukenut kirjojansa, niin varmaan maittaisi taas. :)

      Poista
    3. Mulla tulee kirjojen väliin yleensä vähintään kuukausi ni se varmaan auttaa. Enkä kiirehi lukemista, koska mua ärsyttää sitten ootella jatkoa kirjasarjalle. :D

      Poista