08 maaliskuuta, 2019

Nanna

Sainpa erään unettoman yön pimeinä tunteina luettua ihan ensimmäisen Nanna- sarjakuva-albumin Tuuli Hypéniltä




Kuten edellisessäkin lukemassa Nanna- albumissa, myös tässä on pääteemana sopeutuminen ihmiselämään citykettuna. Kommelluksia sattuu siis väkisin. Tästä albumista sanoisin hauskana lisänä Nannan kämppiksen Ritun mummun, joka on kyllä aika hulvaton mummu. Mummu esittää kilttiä ja perinteistä mummua ja sitten selän takana pistää ranttaliksi ja sekös minua huvitti. Nanna on kyllä hyvä sarjakuva! Seuraavat osat jo odottavatkin hyllyssä lukemistaan.


Sitten pohdintaa blogistani (kirjoitan tätä postausta 3.1):
Tämä oli muuten nyt viimeinen viime vuonna lukemistani kirjoista. Halusin ottaa selkoa lukemismääristäni ja tein vuositunnisteet vuoden vaihteessa. Sen mukaan olen vuonna 2018 lukenut 112 kirjaa. (Itseasiassa 114, koska Tulevaisuuden arabi ja Mummo- postauksissa on kaks sarjakuvaa.) Wau! Lukemassa siis romaanit, runokirjat ja sarjakuvat. Siksi lukemisteni postaukset ovat näin kovasti jäljessä, kun olen lukenut niin paljon, haha. Laitoin edellisten vuosien postauksiin vuositunnisteen sen mukaan, milloin postaus on julkaistu, kun en kertakaikkiaan enää muista, että mikä on milloinkin luettu, koska vuodet 2016 ja 2017 olivat niin rankkoja, että muistissa on paljon koloja ja voimat olivat nollissa ja sen takia olen tehnyt lukemisistani postauksia välillä kuukausia myöhemmin kirjan luvusta. Näin, koska joku haluaa, että kaikista lukemisistaan jää jälki tähän mun lukupäiväkirjaan eli blogiin. Lisäksi esim. Marco Vichin ekasta Komisario Bordelli- kirjasta en ole tehnyt postausta ollenkaan, vaikka olen lukenut sen. Se vain jäänyt elämän tuiskeessa ja vähän harmittaa. Muistan, että pidin kirjasta tosi paljon. Ehkä luen sen toiseen kertaan ja teen sitten postauksen siitä, koska en muista kirjasta muuta. Nythän on kolmaskin kirja siihen sarjaan tullut ni ois hyvä sauma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti