06 heinäkuuta, 2020

#kirjaostos: alkuvuonna ostetut sekä saadut kirjat

Viime vuonna ostin nämä kirjat plus sain yhden kirjan kustantajalta loppuvuodesta. Tänä vuonna alkuvuosi mennyt aika samallain. Oon tähän mennessä ostanut 6 kirjaa ja saanut 1 ystävältä.




Ostin tammikuussa synttärilahjaksi itselleni nämä kaksi Edward Kelsey Mooren kirjaa. En oo vielä(kään) aloittanut lukemaan, mutta nämä kutkuttavat kovasti. Teksti vaikutti hyvin mukaansa vievältä, sen mitä vasemman puoleista tsekkasin.




Nostalgioin ja ostin ehjän Aili Palménin Kuninkaallista elämää- kirjan itselleni. Mun Instagrammista (laurakoja) löytyy kuva millainen versio mulla oli jäljellä tästä kirjasta. :D Mulla siis oli lapsuudessa tää kirja ja se on kirjaimellisesti luettu puhki.

Dodie Smithin ruotsin kielinen 100 ja 1 dalmatialaista tuli ystävältäni. Hän oli ajatellut minua ja ruotsin kielen harjoitteluani nähdessään tämän kirjan. Se lämmitti kovasti mieltäni.

Tiina Katriina Tikkasen Toinen silmä kiinni piti ostaa, vaikka en tiiä millon kykenen lukemaan tämän. Oon jo useamman vuoden tietänyt/tuntenut Tikkasen ja myös seurannu monta vuotta hänen blogiaan, joten kirja kiinnostaa paljon, koska pidän hänen kirjoitustyylistään.




Ostin nämä kaksi kirjaa kummitytölleni, öö, hienosti myöhästyneenä vuoden 2019 joululahjana ja etukäteisenä synttärilahjana. Toki ne piti tilata ittelle suoraan kotia, koska kummitäti haluaa lukea ne itse ensin. :D Ite en oo lukenu vielä mitään Paula Noroselta. Tuutikki Tolosesta on hämärä mielikuva, että oisin jonku kirjan lukenu joskus vuosia sitten. Näistä kahesta eritoten Tolosen kirjat kiinnostaa mua paljon.


Sellaset on olleet mun kirjaostokset ensimmäiseltä vuoden puoliskolta. Mitä te ootta ostaneet? Oottako lukeneet näitä kirjoja, mitä oon ostanu?

5 kommenttia:

  1. Ensimmäisenä tulee mieleen, että hyvin olet hillinnyt itsesi :), varsinkin kun kaksi noista kirjoista on menossa vielä eteenpäin. Minun on vaikea vastustaa houkuttelevia kirjoja (vaikka yritän), ja itse olen alkuvuoden aikana hankkinut ehkä 15 kirjaa, joista monet ovat vielä lukematta. Sinun kirjoistasi ei ole mikään tuttu, paitsi 101 dalmatialaista tietenkin tarinana. Ruotsin kielen lukuprojektisi tuntuu etenevän hienosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo ollu kauheena rahaa ostella kirjoja, ku se on korona-aikana menny muuhun. :D Se auttanu asiaa aika paljon.

      Tää ruotsin preppaus on pikkuhiljaa edenny ja oon kyllä siitä mielissään.

      Poista
    2. Joo, munkin kirjat on olleet enimmäkseen käytettyinä ostettuja, mikä sopii minulle hyvin, koska pidän vanhoista kirjoista.

      Poista
    3. Supremes-kirjojen kannet ovat kivoja, vaikken ole niistä koskaan kuullutkaan. Hauska nähdä mitä pidät niistä kun saat ne luettua.

      Poista
    4. Saapa kyllä nähä millon saan luettua nuo Supremes- kirjat! Tahtoo aina mennä kirjaston kirjat omien edelle.

      Poista