28 joulukuuta, 2023

Pari kirjaa oman hyvinvoinnin eteen

 Tässäpä kolme hyvin erilaista hyvinvointiin liittyvää kirjaa. Tykkäsin jokaisesta.


Chidera Eggerue: What a time to be alone

Vihdoin sain luettua tän kirjan! Ku vielä olin somessa, seurasin Eggerueta instassa ja sillon tää kirja meni mun lukulistalle. Kirjassa käydään Eggeruen somesta tutulla tyylillä läpi asioita liittyen itsetuntoon, ihmissuhteisiin ja vastaavaan. Tykkäsin kovasti! 



Yumi Sakugawa: There is no right way to meditate (2010)

Ihana kirja meditaation harjoittamisesta! Sakugawa käy läpi lempeällä tyylillä, että mitä meditaatio on ja miten sitä tehdään. Meditoiminen on periaatteessa hyvin yksinkertaista ja et tarvitse siihen mitään välineitä. Haaste onkin sitten olla läsnä hetkessä ja kestää sitä, että mieli auttamattomasti karkailee milloin mihinkin. Siihen pitää suhtautua lempeästi ja vain siirtää ajatukset takaisin nykyhetkeen. Itsensä ruoskiminen ei auta siinä yhtään, koska mieli nyt vain on sellainen. 



Pirjo Turpeinen: Narskuttelu ja lihasperäiset purentaongelmat (2017)

Käsi ylös, kellä on purulihakset kireällä. Mulla ne soi ja on kipeätkin monesti. Tässä kirjassa Turpeinen esittelee kehittämäänsä metodia. Selkeä opas kyllä. Oli mulle tuttujakin juttuja ja sitten ihan uusia. Kannattaa lukea, jos kiinnostaa saada helpotusta purentalihaksille. Ite otin tuon kannessa näkyvän jutun käyttööni. 

2 kommenttia:

  1. Mulla on purentakisko ollut jo yli kymmenen vuotta. Jos on paha (yö)bruksismi, sellainen kannattaa teettää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollu nyt n.10v semmonen. Tänä vuonna tehtiin uus. Silti purulihakset soi.

      Poista