05 joulukuuta, 2023

Sarjakuvapläjäys

 Jos oon runojaki lukenu tänä vuonna paljon niin oon kyllä sarjakuviakin! Tässäpä kolme taas lisää.




Yoru Sumino & Idumi Kirihara: I want to eat your pancreas
kääntänyt Beni Axia Conrad

Tää on eräänlainen rakkaustarina. Vähän erakkomainen poika kohta sairaalassa luokallaan olevan tytön ja saa tietää tämän olevan kuolemansairas. Tyttö haluaa hänen pitävän tämän tiedon vain itsellään, että hän saisi elää viimeiset kuukautensa suht normaalisti. Heidän välilleen kehittyy ystävyys ja vähän jotain muutakin. Tää oli kiva tarina, koska tässä ei keskitytty pelkästään rakkauteen vaan paljon myös ystävyyteen.


Malin Falch: Porttipuu, osa 1
kääntänyt Jonna Joskitt-Pöyry

Vihdoin tuli jatkoa tällekin! Oon tykännyt tästä Pohjantuli-sarjasta paljonkin. Tässä tarina jatkuu siitä, mihin se jäi viimesimmässä osassa. Eli seikkailu etenee.



Olivia Stephens: Artie and the wolf moon

Minä ku oon tänä syksynä ollut niin ihmissusitarinoiden perään ni olipas hauskaa ku OverDrivessä tuli vastaan tämmönen ihmissusisarjis! Tää kertoo Artiesta, jolle selviää, että hänkin on ihmissusi. Äitinsä pimittänyt tietoa koko hänen ikänsä. Siitä sitten lähtee tarina ja miten tästä koko hommasta selvitään, itseensä tutustuminen, äidin kans suhde muuttaa jonkin verran muotoaan, sukulaisiin tutustuminen jne. Tykkäsin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti