25 helmikuuta, 2022

Ina Mikkola: Valtakirjani

 Käsikirja ja self help- kirja vallasta. Tää yhtäaikaa herätteli ajatuksia ja toisaalta taas ei ollut oikein mun kirja.




Mulle kirjan suurin anti oli lopulta se, että ymmärsin, että minullakin on valtaa, vaikka se ei siltä tuntuisikaan. Koska en ole politiikko enkä toimitusjohtaja tai muu, se mun valta on oman elämän piirissä. Se valta on ihan yhtä tärkeää, kuin kaikki muukin valta. Pystyn vaikuttamaan siihen mihin pystyn. Se ei ole mitätöntä, vaikka suuressa mittakaavassa siltä näyttäis. Se tuntui minusta myös tosi lohdulliselta. Mun vallassa on omaa elämääni koskevat asiat: mitä teen, mitä syön, millon nukun, mun puoliso, mun ystävät, missä asun, jne. Minulla on vaikutusvaltaa kaikkiin näihin asioihin. Valta näissä asioissa tuntuu ehkä hassulta sanalta, mutta sitä se kuitenkin on. 

Kirjassa on tehtäviä, joiden avulla harjaantua kohti valtaa ja ymmärtää valtaa. Itse luin vain ne läpi, ja muutamia kohtia mietin jonkin verran. Ihan kelpo kirja tää on, vaikka ei ollut oikein mun juttu lopuissaan.

2 kommenttia:

  1. Itsekin olen miettinyt vähän tämän lukemista, mutta jotenkin ei toisaalta tunnu jostain syystä omalta. Ehkä annan tälle vielä mahdollisuuden.

    VastaaPoista