01 heinäkuuta, 2022

Kesäkuun kooste

 Kesäkuu mennä jolkotti ohi. Välillä menin aikamoisessa sumussa. Onneksi asiat on ruennu parantuun, kun oon saanu apua. Sain myös soitettua keuhkopolille ja sain peruutusajan heinäkuun lopulle, että saan cpapin. Jospa mun unettomuus sitten loppuu! Onhan sitä jo kestäny yli 13 kuukautta. Luettua oon saanu jotakin, mutta kyllä lukeminen meinaa takuta, ku ei jaksa keskittyä jne. Hitaasti edistyy kirjat.

 Ehdottomasti paras kirja oli kesäkuussa Xiaolu Guon I am China. Ei oo oikein ees sanoja kuvaamaan sitä. Sen tunnelma ja kaikki. Huh.

Luetut: 10

Riina Mattila: Järistyksiä
Angela Carter toim.: Pahoja tyttöjä ja villejä naisia
Veera Priha&Heidi Holmavuo: Titaanista tehty
Arja Ahtaanluoma: Puolinainen
Jane Harper: Kuiva kausi
Patricia G. Bertényi: Salaisuuksien galleria
Mei Noguchi: Finlandia 2
Takaaki Kugatsu: Ravintola maailmojen välillä 4
Janne Puhakka & Risto Pakarinen: Ulos kopista
Xiaolu Guo: I am China


Tuiran puistossa alppiruusut kukki komeasti 23.6..


Vain muutama leffa tuli katottua. Ei oo oikein jaksanu niitäkään katella.

Katsotut: 3

Kunnon dinosaurus
2015, 1h33min

Dyyni
2021, 2h35min

Iron man 3
2013, 2h10min



Merikoskenkadun kukkaistutuksissa on käsittämättömän upeita tähtisilmiä!😍


Sain yllätyksekseni osallistuttua kuitenkin kahteen lukuhaasteeseen! Wau!

Haasteet: 2

#dekkariviikko
1  2  3  4  5


#pridelukuhaaste
2  3  4


Semmonen oli mun kesäkuu. Mites teillä?

4 kommenttia:

  1. Mitä pidit Harperin Kuivasta kaudesta? Ite olen tykkäillyt Harperin maltillisesta tyylistä ja rikkaasta luontokuvauksesta! Iso peukku sille, että saat sen laitteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkäsin siitä niin paljo, että lainasin seuraavanki osan luettavakseni.

      Poista
  2. Ihanaa kun olet saanut apua ja sait sen peruutusajankin! Noista lukemistasi kirjoista minäkin olen lukenut Kuivan kauden ja muutkin Harperin kirjat. Tykkään niistä. Hänen uusi suomennoksensa on nyt minulla lainassa. Kunhan vain saisin sen luettua. On taas kovin fiiliksistä kiinni mikä sujuu ja mikä ei.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa se on munki mielestä! <3 Mulla on Harperin toinen kirja just kesken, sen verran paljo tykästyin tosiaan häneen, niinku Elegialleki tossa yllä kommentoin.

      Poista